ett-liv-med-canon

Recension- Harry Potter och halvblodsprinsen

Av linn - 2015-12-27 22:08

Titel: Harry Potter och halvblodsprinsen

Författare: J.K Rowling

Översättare: Lena Fries- Gedin

Förlag: Tiden

Sidor: 658

Serie: Harry Potter #6

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon

Stjärnor på Goodreads:     

 

Handling:

Det är mitt i sommaren och i sitt sovrum hemma hos familjen Dursley väntar Harry Potter nervös på ett besök av professor Dumbledore. Senast de sågs var den hemska dagen på Trolldomsministeriet då Dumbledore duellerade med Lord Voldemort. Men varför kommer professorn nu? Vad är det som inte kan vänta tills terminen börjar om ett par veckor?

 

Omdöme:

Ja, näst sista boken i serien. Snacka om att jag fick en klump i magen när jag hade läst ut den här och insåg att det bara skulle finnas en bok till att läsa. Men nu tillbaka till halvblodsprinsen:

 

Vad ska jag säga egentligen? Att den var minst lika bra som de andra i serien? Men det här jag ju sagt om varenda en av dem, fast att det är sant så känns det lite tråkigt och upprepande att beskriva den så. Jag skulle också kunna säga att den var spännande och att jag läste ut den på bara två sittningar, men så har jag också skrivit om några av de andra. Fast vänta, en sak jag inte har skrivit om tidigare dela i serien är att jag tycker om att det nu har kommit in lite kärlek, vilket jag, om jag ska vara ärligt, har väntat på sedan första början. Så det var vad jag tyckte om halvblodsprinsen, eller ja, de andra kom ju med på en kant också.   

 

Andra omslag: 

 

 

Andra delar i serien: 

1. Harrry Potter och de vises sten

2. Harry Potter och hemligheternas kammare

3. Harry Potter och fången från Azkaban

4. Harry Potter och flammande bägaren

5. Harry Potter och Fenixorden


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards