ett-liv-med-canon

Recension- Harry Potter och Fenixorden

Av linn - 2015-12-25 00:30

Titel: Harry Potter och Fenixorden

Författare: J.K Rowling

Översättare: Lena Fries- Gedin

Förlag: Tiden

Sidor: 1001

Serie: Harry Potter #5

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon

Stjärnor på Goodreads:      

 

Handling:

Harry Potter har fått nog. Sommarlovet hos Dursleys har varit värre än någonsin. Hans vänner verkar inte bry sig om honom, han har inte fått några nyheter från trollkarlsvärlden på hela sommaren och han riskerar dessutom att bli reglerad. När Harry väl återvänder till Hogwarts för sitt femte år är ingenting som det brukar vara, och den stora frågan är: När ska Lord Voldemort slå till igen?

 

Omdöme:

Ännu en riktigt bra Harry Potter bok, kanske inte lika bra som den flammande bägaren men lika bra som alla de andra i serien, hittills vill säga. Det enda jag blev lite störd på var att Harry hela tiden var så arg och lätt retlig. Jag förstår helt varför han var det men jag tyckte inte om att han lät det gå ut över Ron och Hermione. Men det var också det enda jag inte tyckte om i boken allt annat var helt i sin ordning enligt min mening.  

 

Andra omslag: 

   

 

Andra delar i serien:

1. Harry Potter och de vises sten  

2. Harry Potter och hemligheternas kammare

3. Harry Potter och fången från Azkaban

4. Harry Potter och flammande bägaren

6. Harry Potter och halvblodsprinsen

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards