ett-liv-med-canon

Recension- Harry Potter och flammande bägaren

Av linn - 2015-12-13 17:45

Titel: Harry Potter och den flammande bägaren

Författare: J.K Rowling

Översättare: Lena Fries- Gedin

Förlag: Tiden

Sidor: 752

Serie: Harry Potter #4

Köp den här: Adlibris, Bokus, Cdon

Stjärnor på Goodreads:      

 

Handling:

En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld- en säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten.

Harry får snart annat och tänka på när världsmästerskapet i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp!

Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur flammande bägaren…

 

Omdöme:

Det tog mig bara en dag att läsa ut den här, vilket säger en del eftersom det är en 700 sides bok. Men jag kunde helt enkelt inte släppa den. Jag satt och läste hela tiden, jämt och ständigt. Jag var knappt kontaktbar, satt till och med och läst när vi åt, till mina bordsgrannars förtret. Haha. Kanske var det för att den flammande bägaren alltid har varit min favorit film och därför var jag extra intresserad av boken, jag vet inte, kanske det. Riktigt, kollosallt bra var den i alla fall. Och jag tror att den här kanske också kommer att vara min favorit bok av alla Harry Potter böckerna. Men man vet aldrig. Serien är inte slut än.  

 

Andra omslag:

   

 

Andra delar i serien:

1. Harry Potter och de vises sten

2. Harry Potter och hemligheternas kammare

3. Harry Potter och fången från Azkaban

5. Harry Potter och Fenixorden

6. Harry Potter och halvblodsprinsen

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards